هشدار بازرس کل استان گیلان درباره استنکاف از اجرای پیشنهادات سازمان بازرسی برای مدیران
بازرس کل استان گیلان با حضور در برنامه زنده رادیویی صدا و سیمای مرکز استان با اشاره به ترک فعلهای مدیران استانی تاکید کرد: بازرسی کل استان اجازه نخواهد داد که با اهمال کاری، هزینه پروژه ها مضاعف و یا چندین برابر شود.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل گیلان، سجاد دهدهجانی در این برنامه رادیویی ضمن تبیین و تشریح نقش و جایگاه سازمان بازرسی در بین دستگاه های نظارتی و اجرایی کشور خاطر نشان کرد: در مسیر رفع چالشها و آسیبهای مهم و اساسی استان گیلان که بعضاً مدتهای مدیدی است مردم این استان را آزار میدهد، به همت، سرعت و در عین حال دقت و پیگیری موثر و به موقع مسئولان استانی نیاز داریم.
بازرس کل استان گیلان با اشاره به ظرفیتهای موجود در دستگاههای نظارتی ، خصوصاً بازرسی استان گیلان به عنوان مهم ترین دستگاه نظارتی ، جهت برون رفت از مشکلات و چالشهای موجود استان خاطر نشان کرد: بازرسی در مسیر مقابله با فساد و سوء جریان و انجام تکالیف قانونی خود از همه ظرفیتهای موجود بهره برده و همیشه به این اصل مهم و راهبردی معتقد است مادامی که دستگاه ها بر مدار قانون و در مسیر اجرای تکالیف خود گام بردارند از حمایت جدی و قاطع بازرسی برخوردار هستند
این مسئول در ادامه با اشاره به ارائه پیشنهادات لازم الاجراء از سوی بازرسی استان و لزوم انجام و اجرای به موقع این پیشنهادات در موعد مقرر یادآور شد: استنکاف از اجرای این پیشنهادات کارشناسی شده و منطبق بر قانون و مقررات، تبعات و عواقب قانونی را برای فرد مستنکف در بر دارد.
ده ده جانی در ادامه با بیان این مطلب که این حجم از پروژههای عمرانی نیمه تمام و رها شده در استان زیبنده و شایسته مردم این استان نیست، افزود: بازرسی استان در خصوص برخی کم کاریها و ترک فعلهای صورت گرفته در این حوزه ورود جدی و قاطعی دارد و اجازه نخواهد داد که با اهمال کاری و غفلتهای غیر قابل توجیه، هزینههای اتمام پروژه ها مضاعف و یا چندین برابر شود.
وی با اشاره به ضرورت تقویت نگاه خود کنترلی در دستگاهها و پیشگیری که مقدم بر امر مبارزه است خاطر نشان کرد: تنظیم و ارسال نامههای هشداری که از وظایف مهم سازمان بازرسی تلقی می شود، با هدف پیشگیری از وقوع سوء جریان و یا بروز تخلف است .
بازرس کل استان گیلان در ادامه خطاب به مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی یادآور شد: تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از سردرگمی و معطلی مردم در ادارات بایستی سرلوحه کار همه دستگاههای اجرایی استان قرار گیرد و بازرسی کل استان گیلان به عنوان اصلیترین نهاد نظارتی استان ، ایجاد و تداوم این شرایط سخت را تحت هیچ عنوانی برنمیتابد و مضافاً این که مردم و شهروندان عزیز گیلانی نیز به فرزندان خود در این مجموعه نظارتی اعتماد کرده و معضلات و مشکلات مبتلابه خود و شهر و استان خود را به این نهاد نظارتی از طریق سایت اینترنتی سازمان و تلفن گویای 136 منتقل کنند.